Pages

Saturday, May 1, 2010

kasih sayang antara haiwan...subhanallah







Bila aku melihat video ni,terdetik dihati aku...adakah haiwan turut mempunyai perasaan..sedih,kecewa,marah,gembira???

Wallahu'alimun khobir.

Andai kata yang yang terbaring kaku itu adalah sahabat anda ataupu saudara terdekat anda,apakah perasaan anda??

Astaghfirullahal'azim...apabila kita membuat refleksi perbandingan antara situasi diatas dengan manusia hari ini,kita akan dapati kurangnya nilai sensitiviti dalam diri kita. Apakah tidaknya, ketika saudara se-Islam kita di Palestin berjuang untuk menegakkan yang haq dan kebenaran,memelihara maruah agama dan bangsa,diri mereka dan tanah air mereka, kita disini masih mampu bersenang lenang..dan hanyut dengan arus pemikiran penjajah,budaya-budaya barat yang merosakkan entiti pemuda(remaja) Islam, dan lalai dari melaksanakan tanggunjawab kepada Yang Khalik. Apakah usaha kita terhadap saudara kita disana??.
Tepuk dada,tanyalah iman..

Tambahan pula, di negara kita sendiri(Malaysia), terdapat begitu banyak artikel mengenai pembunuhan, jenayah ragut,kes rogol,penderaan kanak-kanak, dan yang sama dengannya terpampang didada-dada akhbar. Kemanakah hilangnya moral dalam diri manusia, dimanakah perginya kewarasan mereka...sehinggakan tidak dapat membezakan yang HAQ dan yang Batil?.

Marilah bermuhasabah diri~sungguh kita ini hanyalah seorang hamba,yang lemah dan banyak berdosa. ALLAHUMMAFIRLAHU, ALLAHUMMAFIRLAHA...

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...