Pages

Monday, May 3, 2010

Pesanan dari Penjaga Makam Rasulullah S.A.W.

Mulanya berat hatiku untuk menyebarkan mesej ini..
kerna tidak tahu dan was-was akan mesej ini yangboleh mendatangkan kesan buruk atau musibah keatas orang yang menerima mesej ini, tetapi tidak menyebarkannya kepada 20 orang Islam. Kenapa tidak mesej ini tidak menyuruh kita sampaikan peringatan ini kepada semua kenalan kita, at least kpd keluarga kita atau orang yang paling rapat dengan kita???...itulah tanda soalan yang membuatkan aku berasa was-was dengan mesej ini. Kemudian apakah pula hukumnya mempercayai yang mesej ini membawa musibah keatas orang-orang yang tidak menyebarkannya???
Setelah beristighfar panjang berfikir dengan sersionalnya...
aku membuat satu keputusan untuk postkan mesej ini kerna kasih dan cintaku kepada
Rasulullah S.A.W. ... mudah-mudahan kita mengambil pengajaran dan iktibar dari mesej ini. Dan mudah-mudahan kita mati dalam husnul khatimah dan ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman dan yang paling hampir dengan Rasulullah diakhirat nanti.



"Ya Allah peliharah kami daripada kemurkaan-Mu dan azab-Mu, sesungguhnya azab-Mu benar-benar pedih. Keluarkanlah kami dari belenggu kegelapan dan keraguan, kejahilan dan kebatilan, maka muliakanlah kami dengan cahaya kefahaman." -Amin

*(mesej yang ana terima ini tidak dipostkan keseluruhannya)

Wasiat NABI MUHAMMAD S.A.W. MESTI BACA!!!!!
Assalamualaikum...... Warahmatullahi Wabarakatuh
ini adalah surat wasiat dari penjaga makam Nabi Muhammad SAW
iaitu Sheikh Ahmad
Maeine (Saudi Arabia). pada suatu malam ketika membaca Al- Quran di makam Rasulullah SAW. selepas membaca lalu hamba tertidur, dalam tidur hamba bermimpi didatangi Rasulullah SAW lalu bersabda kepada hamba, dalam 60 000 orang yang meninggal dunia di zaman ini tiada seorang pun yang matinya dalam keadaan beriman.
(a)isteri tidak
mendengar kata suami. (b)orang kaya tidak lagi bertimbang rasa. (c)orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat kebajikan.
Oleh itu wahai Sheikh Ahmad, hendaklah kamu menyedarkan kepada orang Islam ini supaya membuat kebajikan, kerana hari penghabisan(......Qiamat) akan tiba di mana bintang akan terbit dari langit, sesudah itu matahari akan turun di atas kepala. PESANAN HAMBA INI (a) berselawat - untuk junjungan Nabi kita Muhammad SAW. (b) bertaubatlah - dengan segera sementara Pintu Taubat masih terbuka. (c) Bersembahyangla......h (d) berzakat - jangan ditinggalkan. (e) Menunaikan Fardhu haji - bilaberkemampuan. (f) Jangan menderhaka kepada kedua ibu bapa.

Prophet Muhammad (pbuh) was asked by his Companions: “How should we invoke blessings for you?” He (pbuh) said: “Say: ‘O Allah! Send Your blessings on Muhammad and the Family of Muhammad, as You sent Your blessings on Abraham and on the Family of Abraham, for You are the Most Praiseworthy, the Most Glorious.’” [Bukhari, Vol 4, Bk 55, No. 589]

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...